LetuskavDubaji

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Manchester flight

 

24. septembra 2008

Manchester layover ako prvý operačný let, počas ktorého som fungovala ako plnohodnotný člen posádky, mi  v rámci zoceľovania nervovej sústavy opäť raz pripravil zopár zaujímavých momentov. Počas čakania na autobus v hoteli som sa náhodne dala do reči so sympatickou Janine z Fidži a vzápätí sme zistili, že obe cestujeme do rovnakej destinácie. Cesta autobusom do Emirates Headquartes v poobednej premávke trvala celu večnosť vďaka šoférovi, ktorý zdolaný únavou a teplom, si pred hotelom zdriemol a z ospalých mrákot sa prebral vďaka hotelovému vrátnikovi, ktorého sme, v neblahej predtuche možného offloadovania z letu v prípade meškania vyslali, aby mu šiel vykrútiť krk. Do briefingovej miestnosti sme dobehli ako posledné, pozorované bedlivým zrakom zamračeného Purser. Jeho rečový prejav mi vzápätí pripomenul istú, mimoriadne vtipnú scénku z môjho obľúbeného Monty Pyton’s Life of Brian, pri ktorej dodnes slzím od smiechu. Nebudem špecifikovať, ale priznám sa, že sústrediť sa s chladnou tvarou a najmä porozumieť reči jeho kmeňa ma stálo nemalé úsilie. Zvysok posádky pôsobil nemastnym-neslanym dojmom, umele usmevy, snaha zaimponovať SFS a očividná absencia reálneho záujmu o druhých. Apropo SFS, ako som mala moznost coskoro zistit, patrila presne k tomu typu ludi, ktori su patologicky posadnuti vlastnou dôlezitostou a siahodlne prejavy, ktorými pomstychtivo ničia svoje okolie, im spôsobujú zjavnú extázu. Alebo slovami Janine, ktorá jej povahove črty vystihla počas letu nasledovne: „What a bitch.“ Ako nováčik som samozrejme neunikla jej zhubnej pozornosti počas nasledovných 7,5 hodín letu, ktoré som strávila v zadnej galley pri alokovanej pozícii R5 door. Predsavzala si totiz otestovať všetky moje doterajšie poznatky o detailnom obsahu kontajnerov, predletovej kontrole bezpečnostného prístrojov pri jednotlivých dverách, pričom jej maniakálna fantázia vrcholila vo chvíli, kedy odo mňa dolovala manifestáciu ukážky môjho jednania s jedným z pasažierov, ktorých Emirates označujú, vďaka pravidelnému cestovaniu našimi linkami, za tzv. High-valued customers. Predpokladám, že ak by som jej vyjavila, že svoje momentálne povolanie letušky považujem výlučne za „career break“ a moje životné ambície nesiahajú zrovna k vysoko žiadanému prestupu do Business a First Class, tak sa hystericky skláti na zem v hysterickom ataku a vyfackuje ma z lietadla.

Do Manchestru sme dorazili večer a presunuli sa do hotela, ktorý je priamo prepojený s letiskovým terminálom. Počas check-in som mala možnosť poobzerať si zvyšok posádky, ktorý sa počas letu nachádzal v Business Class a na návštevu do Economy sa unúval pravdepodobne výlučne pod hrozbou násilia. Výsledok môjho pozorovania bol nasledovný – Business do not hang out with Economy. Dve letušky a dvaja stewardi napriek príjemnému vzhľadu nestáli ani len o zdvorilostnú konverzáciu. A keďže nikto sa nemal k organizácii spoločného drinku, pobrala som sa do izby, zhodila zo seba uniformu a prepočítala si svoje prvé diéty v librách. Voľný prístup k internetu ma zlákal skontrolovať si maily, pričom s potešením som zistila, že môj blog a streštené postrehy vcelku lákajú pozornosť - ďakujem všetkým čitateľom za vyjavenú podporuJ

Na druhy deň som si neodpustila malú prechádzku v okolí hotela a vychutnala si pohľad na tú úžasnú zeleň a dostupnú infraštruktúru. Okolo obeda som narazila na Caroline, letušku z Indie, ktorá mala namierene do centra mesta, tak som sa k nej pridala a popoludnie strávila v uliciach Manchestru blúmanim po obchodoch. Moja najcennejšia trofej – bravčova paštéta z regálu potravín Somerfield`s. Nemôžem sa dočkať až ju konečne ochutnám! Deň ubehol rýchlo a onedlho bolo treba chystať sa na let. Počas čakania na príchod pasažierov v letiskovej hale nám zamračený Purser opäť demonštroval svoje privetivé povahové črty a zakázal nám čítat akúkoľvek tlač, ktorá bola pripravená pre cestujúcich. V procese zoceľovania charakteru som si vypočula verdikt – R3 door. A sakra...zostalo mi mierne mdlo pri predstave zotrvať úplne sama pri emergency exit door navyše tvarou k pasažierom. K tomuto pocitu sa počas rolovania po dráhe pridalo búšenie srdca a narastajúca panika. V rámci môjho neskonalého šťastia byť kontinuálne vystavená stresovým a záťažovým situáciám ma predtucha problémového štartu opäť raz nesklamala. V momente, kedy sme sa už už mali odlepiť z miesta, lietadlo zrazu zastalo a kapitán ohlásil: „Cabin Crew prepare doors for arrival.“ Čo, prečo??? Mierne roztrasená som podľa postupu odistila dvere a čakala na ďalšie inštrukcie, ktorými bola následná kontrola  a overenie batožiny pasažierov. Ukázalo sa, že niekomu v Business Class prišlo zle a rozhodol sa vystúpiť z lietadla. Uf, aspoň že tak. Mať totiž na palube vo výške 35 tisíc stôp zdravotnú pohotovosť je číre koledovanie si o trvale zmeny na koronárnych cievach a ja si teda infarkt, počas svojho pobytu v Dubaji fakt uhnať nemienim. Zvyšok letu už prebehol pokojne, cestujúci si prežitú traumu kompenzovali zvýšenou konzumáciou alkoholu a našťastie v rámci nočného letu upadla väčšina z nich do rýchleho spánku. Pristali sme o ďalších osem hodín v horúcom Dubaji a počas cesty v autobuse som si uvedomila nasledovné – stala sa zo mňa skutočná letuška...                    

 


Prvý let | stály odkaz

Komentáre

  1. Letíš a aj tak stíhaš písať na net častejšie než ja
    Ja mám čas len keď deti ešte spia, alebo keď už spia. Tak si v tejto pohode dna, ktorá býva len skoro ráno(občas) alebo neskoro večer, užívam fakt príjemné čítanie. Apropo, v mojej nelahkej životnej situácii, na dvojitej materskej dovolenke, mi formulka Kuzlo moc pomáha.pa
    publikované: | autor: cybatko (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. skutočná letuška
    Tvoje rozprávanie je veľmi zaujímavé . a veľmi dobre sa to číta .
    publikované: | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014