LetuskavDubaji

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Dokonalý servis

SERVICE TRAINING

Ako to už v mojom bezútešnom životnom kolobehu tak šlo, pred poslednými dvoma týždňami,  venovanými Service Training, si pre mňa osud opäť raz pripravil lahôdku – Ramadan. Deň pred jeho oficiálnym septembrovým začiatkom mi hotelová služba doručila - ako trikrat súdne trestanému recidivistovi - súdnu zásielku v podobe zdvorilého listu, ktorým ma informovala o zásadách slušného správania počas Ramadanu. V praxi to znamená vyhnúť sa provokácii hladom, smädom a kyslíkom dočasne intoxikovanych pravoverných, ak by ma náhodou v záchvate posahanosti napadlo v priebehu dna a obzvlášť  pred ich zrakom, pravidelne si dopĺňať zásoby tekutín, základných živín a nikotínu, pripadne tuto scenériu doplňovať dekadentným prežúvaním žuvačky v provokatívne smrncovnych satickach. Dodržiavanie týchto pravidiel mi samozrejme nerobilo žiaden problém, vzhľadom k tomu, že cena požívateľných potravín v rámci Training College vo mne i tak vyvolávala dočasne nechutenstvo a nervovú slabosť, pričom pikantne dekadentne oblečenie som bola nútená vymeniť za konzervatívnu letuskovsku uniformu. Čo však akútne vyburcovalo moju spravodlivostchtivost, bola intenzita bliakania miestneho Pavarotiho, ktorá sa povážlivo znásobila a prinútila ma, po neúspešnom dohadovaní sa s hotelovou recepciou a neschopnými úradníkmi v College,  osobne kontaktovať ubytovacieho úradníka, ktorému som, v srdcervúcom emaile, podrobne vykreslila útrapy spôsobované prerušovaným spánkom. Moja taktika napodiv zabrala tak účinne, že ďalší deň ma po príchode z College osobne vítal hotelový manažér, ktorý mi dal okamžite k dispozii novu izbu.  O deň neskôr mi dokonca nechal svoju vizitku ako vďačnosť za mimoriadne úctivý a ďakovný email, ktorý som v návale eufórie zaslala obom pánom.

Samotný Service Training orientovaný na blaho zákazníka ma spočiatku vcelku obveseľoval, najmä pohľadom na množstvo fľašiek vín, likérov, šampanského, plechoviek pív a nealko nápojov, ktoré sa nachádzali v učebni. Menej zábavnou bola skutočnosť, že ich presne názvy, kombinácie, spôsob podávania a taktiku servírovania, vrátane dokonalého prehľadu o podávanom menu, bolo nevyhnutne teoreticky zvládnuť v priebehu dvoch dni, spolu s memorovaním viac ako 90 kódov miest a letísk, kam naša spoločnosti lieta. Detailný obsah a umiestnenie jednotlivých prepraviek v kuchynke lietadla, druhy, tematická náplň a propagácia časopisov, na ktoré pasažier natrafí, ak ho omrzí sledovanie videa, počúvanie radia a telefonovanie v hodnote 5 USD/minutu, boli testovane v dňoch nasledujúcich, počas praktických skúšok v mojom obľúbenom simulátore. Výučba bola pomstychtivo doplnená profilom osobitých pasažierov, ktorým je nevyhnutne venovať zhubnú pozornosť, aby sa spoločnosť vyhla potupnej hanbe a odlevu peňazí v prípade nenaplnenia ich osobitých predstav a želaní. Test emočnej inteligencie, ktorý sme absolvovali koncom týždňa preukázal, že spadám do kategórie „working with integrity“,  ktorá sa vyznačuje cieleným výberom správania voči ostatným a konaním, ovplyvneným vlastnými princípmi, hodnotami a predstavami.  Mylne som sa domnievala, že tato deviantna kombinácia mi splynutie so zabehnutým palubným režimom značne skomplikuje, no ukázalo sa, že práve kontakt s pasažiermi bol v celkovom hodnotení označený za moju najsilnejšiu stránku. Do stavu kolosálneho údivu ma však dostalo vyjadrenie jedného inštruktorov o mojom potenciáli stať sa v budúcnosti „role model“ pre ostatných stevardov. Domnievam sa, že v rámci sebareflexie by som osobne takúto slabomyseľnú úvahu nevyslovila ani pod vplyvom omamných látok a prekurzorov, ale budiž, jeden nikdy nevie, čo za netušené vlastnosti sa v nás, pod ruskom zdravého rozumu, skrývajú.

Náš zaslúžený odpočinok počas víkendu bol skrátený v prospech uvedenia do zákutí  a tajov stewardskeho portálu, ktorý slúži ako primárny prostriedok  komunikácie so spoločnosťou v prípade, ak si budem chcieť meniť a upravovať lety, dovolenku, dni voľna a venovať svoj voľný čas kultivovaniu šedej kôry mozgovej dostupnými on-line kurzami. Z neznámych dôvodov však komunikačný systém rozhodol sabotovať toto snaženie a odmietol cez bezpečnostné hesla pustiť do svojich útrob zhruba 50 jedincov, ktorí sa netrpezlivo snažili dočkať zistenia, kam budú smerovať ich prvé dva skúšobne tzv. SUPY (supernumerary) lety. Samozrejme, že som medzi nich patrila i ja, preto som si na toto odhalenie počkala do ďalšieho dna. Môj prvý let smeruje 18. septembra 2008 o 03:30 ráno do indického mesta Bangalore, nasledovaný dnom oddychu a ďalším letom o 21:30 do destinácie zvanej Cochin, ktorá sa rovnako nachádza v Indii.  Predstava bezporuchového intelektuálneho fungovania v skorých ranných a neskorých nočných hodinách, znásobená nedostatkom spánku, mi účinne otrávila zvyšok dna. Náladu mi nezlepšilo ani zistenie, že moja dovolenka v podobe, akú som žiadala, nebola odsúhlasená, naopak, spoločnosť ju obzvlášť vtipne rozdelila do dvoch mesiacov. Čo by nebolo až také neužitočné, v prípade, že by zároveň iniciatívne preplácala obe spiatočné letenky. Môj zamestnávateľ však dobročinnou organizáciou v zasade nie je, preto mi neostáva nič ine, len sa vytrvalo snažiť o výmenu povolených dni s inými zúfalcami v rovnakej situácii.


Nové začiatky | stály odkaz

Komentáre

  1. letuška
    držím palce aby si sa stala vzorovým vzorom .
    publikované: | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014